Sjukdomsbild

Tänkte rada upp alla fel / sjukdommar jag har så kanske ni förstår varför jag gnäller så mycket hahaha . Ja jag är ganska sjuk och min kropp börjar lägga av sakta men säkert :/




Fel på Sköldkötteln,de drabbar 5% av befolkningen, jag har Underproduktion. som påvärkar ämnesomsättningen och hormonerna . Man skall ligga på en  2 och jag ligger på 8. Inte bra.



Fel på Njurarna, Njurarna renar och bildar urin. Mina njurar är förminskade och har bara ca hälften av dom % dom skall ha som funktion. Ena njuren ser ut som ett russin och är svagare.

Fel på Urin ledaren, Jag har dubbla urinledare på ena sidan och en av dom ligger öppen så att urinen kan åka tillbaka till njuren. Det skall inte vara så, därav at jag får urinvägs inflamationer stup i kvarten och blir sjuk.

Fel på Urin blåsan, Jag har haft så mycket urinvägs och njurbäcks inflamationer så att min urin blåsa har fått mycker ärr vävnad och är knottrig på insidan, och den är försvagad så att den inte orkar dra ihop sig när man kissar.




Fel på Ryggen, jag har skolios som är att ryggen är som på bild.



Fel på Bröstkorgen, LÅNAD BILD! 
en missbildning i skelettet, där bröstbenet . Missbildningen Trattbröst drabbar 1-8 personer av tusen och förekommer oftare hos pojkar än hos flickor. Är ofta synligt vid födseln men kan även utvecklas senare. Orsaken till trattbröst är ännu inte känd. Har oftast inga fysiska symtom annat än i mycket svåra fall där både hjärta och lungor kan påverkas.
Den svenska sjukvården har i regel väldigt liten kunskap om trattbröst och möjligheterna till behandling.


Fel på Lungorna,
har svaga lungor och ansträngnings astma. Det betyder att man får andnöd när man tex är ute och går och kan svimma. dom har provat att get mig olika astma grejer men funkar inte så är ofta trött av syrebrist och gäspar ofta pgr av det.


Kommentarer
Postat av: Sandra Andersson

Nej men usch, lär inte vidare bra det.. :/ Hade jag kunnat fixa dig på nått sätt så hade jag gjort det! Kram

2010-10-19 @ 10:49:54
Postat av: lovisa

snygg design!

2010-10-19 @ 11:22:37 / URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Börja träna kanske du får starkare organ och orkar mer.



Vet personer som amputerat benen men inte gnäller.



Bra att du ger rosa bandet uppmärksamhet i din blogg och hjälper till med deras marknadsföring, du kommer förmodligen bidra till stor vinst för rosa bandet!! Jag menar att med ditt höga antal läsare måste ju någon nappa! (:

2010-10-19 @ 21:20:52
Postat av: Malin

Du är gullig du,för det första så tror jag inte ett skit på att du har alla de där felen du precis skrev(visade) för det andra så tror jag att detta gör du för att försöka verka speciellare än de flästa andra.

OCh för det tredje !

De där med att du har fel på bröstkorgen och att det är sååå få personer som har det måste vara skit snack ! För gissa vad?Jag har det,och jag bor i stan.Ja och jag har 2 vänner till som har PRECIS SAMMA,och ALLA vi är tjejer .Med andra ord om vi räknar in dig så är vi då 4 tjejer(om du nu inte är en kille vill säga?)och alla 4 har samma ''fel'' och vi 3 tjejer har vart till läkare och dom säger att det INTE alls är farligt,att kroppen inte alls påverkas av det osv osv .Ja och är de inte lite märkligt att 8 av 1000 pers har det(enligt dig) och jag råkar va en av dem,samt du,och två kompisar till mig?och att alla bor i typ Östersund?!



Hehe bluffen är synad!

2010-10-21 @ 13:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: