En Mammas Kärlek

känner mig som besviken på folket i min värld. Asså dom i min ålder gnäller jämt på mig hur hemskt det är att jag fått barn så* tidigt*. Men 19år, det är inte tidigt. Vid 20år är man vuxen, och jag är 20år nu. Och Min son år 10månader. Jag tycker att varför ska man vänta med livet? tills man är typ 30år eller vadå?
Då är man ju gammal ju. Då orkar man inte allt man orkar vid 20år. Man blir en bättre föräldrer om man ger tid och orkar mer. jag säger inte åt folk att skaffa barn vid 19år ifall dom inte vill, men jag avråder dom inte heller.
Jag ansåg att jag var vuxen nog att skaffa barn och ett eget liv. Om vissa inte kan acceptera det kan jag inte göra så mycket åt saken. Ja det var mitt val och jag gjorde helt rätt.
Jag måste säga att jag tar värkligen illa upp när folk inte förstår att det är inget negativt att ha barn. Det är ju mitt kött och blod, han är min.
Nån som kommer älska mig förevigt, Nån jag kan prata med om allt. Min egen son.
Det är en undebar känsla när man ser på sin son och tänker att han är faktiskt min. Ingen annans.
Jag kommer uppfostra min Emanuel till att bli en riktig djurvän , en snäll och go pojke. Det är han redan och det märks så väl att han är min. hans personlighet strålar och han sprider glädje med sitt eviga skratt.
om jag inte hade honom nu skulle jag ha missat nått stort.
Han är den enda männsikan i min värld som älskar mig för den jag är.
Han förstår mig. Han tröstar mig med kramar och sina gulliga skratt och leenden som får vem som hellst att smälta.
Han är den ende som kan få mig att känna att allt kommer bli bra.
Det är nu han och jag mot världen.
Vi lever ett underbart liv.
Den här känslan jag har mot mitt barn har inte dom som kommenterar mitt liv med barn vid 20år. och jag förstår därför varför dom inte kan relatera till det heller.
Men jag lovar att när dom blir gravida kommer dom inte vilja släppa taget. När dom väl har sin dotter/son i famnen förstår dom mig.
jag är inte arg, bara illa berörd utan folk. Men jag förväntar mig inte att ni skall förstå. Bara att ni accepterar mitt liv som jag älskar det.


mitt liv <3

Min nya gadd. tillägnat min älskade son <3


Kommentarer
Postat av: maalin

Emma jag står kvar vid vad jag sa på din 20årsdag, tycker det är riktigt coolt! :)

Det är din son, han betyder otroligt mycket för dig, du älskar honom över allt annat och då folk kommer och klagar då förstår jag att du blir förbannad.

Det skulle jag med blivit!



stå på dig, dom som klagar vet inte hur det är att ha ett barn (visserligen inte jag heller, men har 10syskonbarn som man värdesätter högt). Visst skulle de va svårt om man blev med barn vid en tidig ålder men fan heller att man ska klaga på dom som får barn tidigt! Idioter!

2011-01-27 @ 23:23:14 / URL: http://malinbergh.blogspot.com
Postat av: ester

du har du dubbelmoral till 1000, eller så är du schitzofren. är det konstigt om folk säger så till dig, när du själv skriver i din blogg mellan varven att det är så jobbigt för du får ingen hjälp med honom, du kan inte göra som du vill, du får ingen tid för dig själv, du kan inte göra saker som andra 19/20 åringar kan göra, osv osv?

alla fattar väl att han inte är något misstag, det är ju som du säger ditt eget kött och blod, men tänk lite längre när du börjar kommentera vad folk säger - för du får skylla dig själv!

2011-01-28 @ 00:02:13
Postat av: isabel

kan inte annat än att hålla med kommentaren ovan!

2011-01-28 @ 15:09:15 / URL: http://doubleheliix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: