djur är mitt liv

Det känns som om mitt hjärta håller på att brytas itu.
Jag är en djurmänniska och har alltid varit. och nej, att jag är vegetarian har inget med min kärlek till djur att göra. Orkar inte dra upp den historian nu.
När jag växte upp hade vi Kanin,marsvin,katter Massor av marsvin och massor av katter men bara en kanin.
Tiden gick och marsvinen dog och såldes. Kaninen kommer jag ej ihåg vart den blev av.
En katt försvann, en annan dog, 2 andra blev dödade för nå jävla påhitt! Tillslut hade vi bara 2-3 katter kvar.
Skaffade ett marsvin men min katt dödade den typ 2 timmar efter jag kom hem med den? :S
Skaffade möss och hade dom tills att dom bet mig så blodet sprutade och jag vart rädd för dom så dom gavs bort till en vän.
Sen kom hundarna <3
Jag hade tjatat om en hund i fleeera år och tillslut en sommar tog vi hem Troja. En blandras som såg ut som en beige liten korv. Han var jätte mysig och lugn.. i början iallafall..
Månaderna gick och han tog totalt överhanden om oss. Blandningen i raserna måste ha blivigt helt fel.
Han vart små aggresiv hur vi än gjorde så bet han så blodet kom. Han tuggade sönder ALLT.
Mamma och pappa hade haft hund förr så dom visste hur man uppfostrade en men han var hopplös. Så dagen kom sommaren efter då jag sa farväl till Troja och grät otrösteligt då min dröm for iväg i bilen till en annan familj. Hela min värld rasade. 
Efter ett tag kände mina föräldrar sig redo att testa en hund till. Då kom Diesel. En super mysig stor blandras hane.
Honom hade vi kvar till vi flyttade till hackås 2010. Då var vi tvungen att sälja honom då vi kände oss otillräckliga för honom. Han behövde mer motion m.m. och han var dunder stark så mamma och jag kunde inte gå ut med honom i koppel ovs. Efter alla år med honom skar det i hjärtat så klart men han har det super bra nu och får vara ute i skogen m.m.
Efter Diesel kom så hämtade vi en kompis till han och det var Blitz. En Alaskan Husky men dom mjukaste ögonen jag någonsin sätt. En sån vacker och ståtlig hund. Han var underbar och jätte jätte snäll. Men efter nått år märkte vi vad en husky krävde. Hur mycket motion som helst. Och Mamma var ju sjuk så det funkade inte. än en gång bröts mitt hjärta itu. Vi sålde gofisen och jag vart djupt depprimerad och drömde om en liten hund som man kunde gå ut med utan att släpas på backen. Dagen kom 2008 då mina föräldrar tog lån för att köpa mig min underbara Gucci. En renrasig Papillon. Min lilla gosnos. Så blev det att Mammas lilla hjärta var Diesel och mitt var Gucci. Åh dom åren vi hade <3
2011 hade jag fått barn och Gucci vart aggresiv och bet min son om och om igen. Hur skulle jag göra? skulle jag vara tvungen att lämna min älskade Gucci efter alla år för min sons säkerhet?..... Tyvärr vart det så. När jag stod vid dörren och Guccis nya ägare tog han ut för dörren sprang jag och kramade om Gucci och storgrät. Jag  krossades! Min kära Gucci..... </3 Men ägaren bor i Östersund hon med och jag får träffa han när jag vill och tillåmed låna honom. Helt underbart. Har fortfarande han i mitt liv. min lilla pojk. Könns underbart att det är så. han är inte helt borta.
Iallafall efter vi skaffat Gucci skaffade vi en chihuahua tik vid namn Bambi. Gucci Och Bambi fick valpar och en av valparna hade vi kvar. Hon hette Candie. Med 4hundar i huset + katterna tyckte mina föräldrar att det vart för mycket så jag var tvungen att ge upp Bambi. Nu hade jag Diesel, Gucci och Candie.
Men nu var året 2011 och jag hade ju fått barn. Gucci såldes, Diesel Såldes, Candie såldes till sthlm men dom var dumma mot henne så jag hämtade henne igen och placerade henne hos en jätte snäll familj på Frösön.
Nu var jag hundlös. hade barn och bara 2 katter kvar då en hade dött.
Jag kändemig tom och så sårad av allt som hänt och att jag avrit tvungen att göra mig av med alla hela tiden. Jag undrar än idag varför jag var tvungen att gå igenom alla avslut. Ush. önskar INGEn det.
2011 dog även 1gammal klasskompis , min Mormor, Min farfar. + att mamma fick cancer. Inget bra år..
 
Nu har jag egen lägenhet och JAG bestämmer om jag ska ha djur. Mina katter bor kvar hos mina föräldrar dock då dom ej tillåter katter i dena lägenhet? :S
Men jag har min kära Chihuahua Alice. <3 Henne ska jag ha tills hon blir gammal och lämnar denna värld naturligt.! Jag längtar så efter en Chihuahua till som sällskap till Alice som lekkamrat. Men Då säger Jesper nej istället. EVIGA jävla problem :( det gör så ont. 
 
Men men, Nu har vi haft Alice i över ett år. Ett fantastiskt år och mååååånga fler ska det bli. <3
Hoppas ni därute slipper att någonsin sägafarväl till ett djur. Finns inget värre!
 
Blitz & Diesel---->
 
Gucci & Bambi --->
 
 
Gucci och hans dotter Candie---->
 
 
Alice---->
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Om du står för lägenheten så ska du få köpa en hund till, om de är för dina pengar. Skit i honom

2013-02-05 @ 12:02:30 / URL: http://www.nattstad.se/sarahceciliacollin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: