02 Juni

Dessa problem kämpar jag med varje dag. Det kan verka lite. Men alla dessa problem tilsammans blir ett ända helvete för mig. Jag försöker fortfarande förstå varför. Vad hände i mammas mage? Varför är jag sjuk överallt?
Jag har aldrig haft ett jobb. Jag fick inte gå gymnasium eller ens gå 9an. Jag stannade upp vid halva 8an. Jag har kämpat för att komma vidare i livet. Bort från barndomen på sjukhuset. Jag förstår idag att barnen retade mig i skolan och sa att jag skolkade när jag i själva verket var på sjukhuset. De visste inget. De såg bara att jag sällan var där. Att jag var en svag människa. Jag kommer aldrig att ge upp. Men det är fan i mig en jävla kamp mot mig själv var eviga dag! Vissa mornar vill jag absolut inte och hade jag haft en hagelbössa brevid sängen så hade jag blåst skallen av mig. Så smärtsamma är vissa mornar. Läkarna har nu tappat hoppet och mig. Efter 24år av dom vid min sida så har dom nu släppt mig. De gav mig antibiotika på mitt apoteks konto eller vad det nu är. Så jag kan ta ut när jag känner att jag har infektion. Bara för att de ska slippa att jag kommer rännandes hela tiden. Och tar upp deras tid. Jag är min egna läkare nu. Jag har väl gått dit ibland då jag känner mig sä jävla klen. Men då får man en stor knuff i ryggen ut igenom dörren. Stamkunden är nu utvisad. Varför? För att de inte kan göra nått längre säger de. Jag är kroniskt sjuk och jag får klara mig själv nu när dom satt en etikett på vad jag har för sjukdommar och problem.  Känner jag mig fast i min egna kropp? Maktlös ? Bara förnamnet.
I mitt nästa liv önskar jag att vara frisk. Jag kan vara urfattig och bo ensam i ett skrotupplag. Men bara jag har hälsan jag aldrig fick från början. Hur känns det att vara frisk? Den frågan ställer jag mig själv väldigt ofta. Känslan jag aldrig har fått uppleva och känslan jag aldrig kommer att få känna. 
Men vet ni vad? Jag lever iallafall. ♥
 
Läsa min skojjiga lista av sjukdommar m.m. som jag har? Kanske glömde jag något. Det är lätt att göra nu..
 

  1. Lungor:
    Ansträngningsastma. ( Svårigheter att andas vid ansträngning )


  2. Sköldköttel:
    Hypotyreos. ( Ämnesomsättnings sjukdom )

  3. Njurar:
    Dubbla urinledare.
    Reflux på ena sidan.
    Försvagad och ärrskadad urinblåsa.
    Minskad funktion i båda njurar.
    Vä. Minskad njure. Hö. Skadad och delad av ärrvävnad.
    Kroniska bakterier i båda njurar.
    Kalkfläckar.
    Njursten.

  4. Rygg:
    Skolios.

  5. Skelett och leder:
    Invridet knä.
    Hypermobilitet. 
    Pectus excavatum ( Ej så synlig utåt.)

  6. Psykiskt:
    Ångest samt depression i omgångar pgr omständigheterna med kroppen.

  7. Ögon:
    Brytningsfel.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: